Elikkäs uusi yritys (;
Heipsan!
Juu, taisin onnistua taas sähläämään heti alkajaisiksi, toivottavasti et nyt kuitenkaan ihan kauheana sählärinä pidä ;) Innostuin & ihastuin Hiirengin hevosista nyt tällä kertaa Ruisrääkkään aka Ruusaan. Tosiaan, tuo pikkutamma hurmasi minut heti ensisilmäyksellä ja luonteeltaankin se on jotain niin mahtavaa, itse kun tykkään ponikokoisista otuksista ja juuri tuollaisista höpsöistä kuten tuo teidän päistärikkötammanne.
Minäkin silloin Myllan aikaan siellä hoitelin ja onnistuin varmasti sielläkin sähläämään jos jonkun asian kanssa (; Olen siis Tanttu, aina iloinen papupata ja pirteä peipponen, oikealta nimeltäni Essi Tatjaana Rikkonen (virtuaalisesti, ei oikeasti). Olen myöskin aina ollut ihan hulluna tuollaisiin hassuihin ja vähän nuorempiin otuksiin kuin Ruusa, se siis voisi opettaa minulle vaikka ja mitä, miten pärjätä paremmin tuommoisten hevosten kanssa ja toisaalta minäkin voisin opettaa sitä, kuinka aikuinen hevonen käyttäytyy ;) Enpä oikein tiedä, miksi ihastuin juuri Ruusaan, mutta yleensä minä olen se joka ihastuu niihin sähläreihin ja höpsöihin, sympaattisiin ”riiviöihin”, muistutanhan itsekin hieman sellaista. Myöskin Ruisrääkän ihana ja erikoinen nimi, sekä väritys inspiroivat minua paljon, kovin mielelläni turinoisin ja piirtelisin tuosta hevosesta.
IRL olen 14-vuotias maalaisjärjen omaava, ehkä hieman ”hömelö” tyttö, joka ei kovin paljon isommista hevosista välitä vaan usein se innostuksen kohde on jokin pienempikokoinen otus. URL olen 16-vuotias reipas tyttö ikuisella huumorintajulla ja järkevän tekemisen keksimiskyvyllä. Tykkään myöskin viettää aikaa hoitohevoseni kanssa ihan vain maastakäsin puuhastellen, yrittäen jonkunlaista join-upia sekä kaikessa rauhassa metsässä tallustaen. Ulkonäöltäni saatan olla aika tavallisen näköinen, omaan värjätyt, kerroksittain leikatut pitkät hiukset ”pyöreällä” otsiksella. Väriltäänhän ne ovat oranssinpunaiset, ehkä hieman porkkanan väriset ja luonnonkiharat, muutama korkkiruuvikin löytyy luonnostaan ja niitä tulee lisää koko ajan..
Ratsastanut olen virtuaalisesti noin 7-vuotta, oikeasti taasen vajaat 4 ja puoli vuotta. Hallitsen hevosen kaikissa askellajeissa, olen hypännyt 80 cm esteitä ratana (virtuaalisesti) sekä maastoesteitä, myös maastoilu on tuttua. Rakastan nuoria ja ehkä hieman pöhköjä hevosia siitäkin syystä, että tykkään haasteista ja siitä että mahdollisesti kumpikin, sekä ratsastaja että hevonen oppivat kumpikin jotain uutta.
Tulen myöskin toimeen kaikkien kanssa, tai ainakin yritän tulla ja autan mielelläni pienempiä sekä myös enemmän kuin mielelläni opetan näille uusia asioita hevostelusta. Pärjään melko lailla kaikenlaisten hevosten kanssa, tosin vaikeampien kanssa voi tulla ongelmia hieman. Hallitsen myös säikymmät hevoset hyvin maastossakin, jos hevonen lähtee viemään, istun rauhassa satulassa ja jarruttelen hevosta sekä istunnalla, äänellä että käsillä, enkä ala panikoimaan. Olen siis yleensä rauhallinen ja en säikähdä kovin helposti mitään, olen oppinut turhan säikkymisen ja hätäilyn turhaksi, etenkin hevosten kanssa.
Eipä taida muuta ollakaan, nyt vain vetäydyn odottelemaan päätöstä hoitajista ja hoitohevosista ja toivon pyhästi saavani Ruusan hoitsukseni, jonka kanssa pääsisin taas viettämään aikaa ja touhuamaan ;) Ja onnea kaikille muillekin hakijoille! (: